Nova eina SAP Cloud per a la gestió patrimonial

  • SAP Cloud for Real Estate és una solució SaaS (Software as a Service) per optimitzar l’organització i gestió dels edificis corporatius i incrementar-ne la rendibilitat.

  • Un dels seus mòduls és especialment útil en la desescalada després del confinament per la COVID-19, ja que permet organitzar de manera senzilla l’espai físic disponible i la seva ocupació d’acord amb la nova normativa de distanciament dels treballadors.

  • Per complementar aquest mòdul, a LOYIC hem desenvolupat una app mòbil a través de la qual els treballadors poden fer la reserva directament des del seu espai de treball.

 

Has pensat alguna vegada en tots els aspectes que afecten el funcionament diari d’un edifici corporatiu? Control d’accés de vehicles i de personal; gestió del funcionament dels ascensors, del sistema d’aire condicionat, del consum energètic, dels diversos espais físics (oficines, sales de reunions i de cafè, menjadors, llocs de treball individuals, etc.); factures; lloguers; contractes; assegurances; compliment normatiu...

En definitiva, un reguitzell d’elements que, només controlats i parametritzats d’una manera eficaç i eficient, ofereixen una visió global de tot el que està passant a les instal·lacions, al mateix temps que permeten detectar patrons “inadequats” per corregir-los immediatament. Parlem d’informació de valor de cara a optimitzar les diverses operacions i poder treure’n el màxim rendiment.

Per tot això s’ha desenvolupat l’eina SAP Cloud for Real Estate: per a la gestió del manteniment preventiu i correctiu dels edificis corporatius, des de l’elaboració del Pla de manteniment fins al tancament de l’ordre de treball.

La solució, integrada de manera nativa a SAP S/4HANA Cloud i SAP S/4HANA, és una resposta natural a l’evolució tecnològica que han experimentat els llocs de treball en els darrers anys, amb edificis cada vegada més intel·ligents i equipats amb nombrosos sensors que ofereixen dades d’allò més valuoses.

Es tracta de recollir, endreçar i gestionar la informació de manera efectiva, i de treure-li tot el profit per augmentar la productivitat general, la transparència, la qualitat i la seguretat dels serveis de l’immoble. A tot això s’hi ha de sumar la contribució d’aquesta solució Cloud, d’implementació ràpida i d’ús senzill, i amb analítiques i big data.

 

Solució per gestionar la desescalada per la COVID-19

Un dels mòduls de l’eina és Gestió de l’espai de treball, especialment útil en aquests moments de desescalada després del confinament per la COVID-19, ja que permet organitzar de manera senzilla i dinàmica l’espai físic disponible a l’edifici i la seva ocupació tenint en compte la nova normativa de distanciament dels treballadors, que exigeix com a mínim dos metres de separació per evitar o minimitzar la propagació del virus.

 

Alguns beneficis d’aquest mòdul són:

 

  • Configuració de plànols de planta i de creació dels espais de treball.
  • Visualització i anàlisi de l’ocupació d’aquests espais.
  • Control de la disponibilitat d’escriptoris per dia.
  • Aparellament d’espais de treball amb equips o individus.
  • Planificació i anàlisi de la situació dels equips.
  • Alineament de la demanda de l’espai de treball amb les capacitats reals.

 

A més d’haver plantejat un model de dades a SAP C4RE, a LOYIC hem desenvolupat una app mòbil que complementa aquest mòdul i a través de la qual els treballadors poden fer ells mateixos la reserva del seu espai de treball. L’aplicació també recull:

 

  • Informació rellevant de la desescalada.
  • Alertes i missatges.
  • Codi QR per a l’accés i la verificació de reserva.
  • Visió en pla dels espais.
  • Possibilitat de fer una gestió centralitzada.
  • Parametrització dels horaris de treball.

 

Altres mòduls del SAP Cloud for Real Estate són:

  • Gestió de la ubicació. Per a una millor gestió de l’espai, per avaluar ràpidament l’acompliment financer de l’edifici i per comprendre les característiques físiques de cada ubicació (planta, àrea, etc.).
     
  • Gestió de contractes i lloguers. Per prendre decisions d’arrendament intel·ligents i en temps real, complir amb les normes de comptabilitat (IFRS 16, US GAAP, etc.) i analitzar totes les despeses.
     
  • Analítiques incrustades. Integració amb SAP Analytics Cloud (SAC). Vista geogràfica, per propietat, tipus, estat... Per veure ràpidament en quina situació es troben els edificis. Mètriques i KPI amb informació que permet comprendre i gestionar millor els generadors de costos, així com identificar àrees sobreutilitzades i subutilitzades, entre altres funcionalitats.

 

Pots accedir a aquest enllaç i veure la gravació d’un seminari web sobre SAP Cloud for Real Estate, ofert per Ferran Antonio, el nostre director comercial.

 

I si necessites més informació o vols veure una demostració en directe, posa’t en contacte amb nosaltres. Estarem encantats d’atendre’t.