Entrevista a Natalia Seco,
Office Manager de LOYIC
-
A LOYIC abordem el confinament per la pandèmia de la COVID-19 de manera estructurada i tranquil·la: “Ens hi havíem anticipat i estàvem preparats”
-
El 8 de juny passat, l’equip va començar a tornar a les oficines de manera gradual, en petits grups que es van incorporant cada setmana. S’han reorganitzat els espais de treball per mantenir les distàncies de seguretat i, entre altres mesures, s’ha extremat la higiene.
Tot just dos dies després que el Govern decretés l’estat d’alarma i el confinament per la COVID-19, tot l’equip de LOYIC (més de 80 persones) treballava des de casa sense incidències. “Ens hi havíem anticipat i estàvem preparats”, destaca Natalia Seco, la nostra Office Manager. Una pandèmia mundial és, probablement, la prova més gran de totes per calibrar l’eficiència, la flexibilitat i la capacitat d’adaptació d’una empresa, i a LOYIC hem superat aquest examen amb nota. No obstant això, ara mateix l’objectiu és, tal com apunta la Natalia, “seguir implementant eines i processos que potenciïn encara més les nostres facultats per pivotar de manera eficient situacions complicades com la que hem viscut”.
PREGUNTA. Com van afrontar el confinament per la COVID-19? Va resultar una experiència traumàtica?
RESPOSTA. Tot i l’escenari incert i complex que s’anava dibuixant amb el pas dels dies, s’ha de dir que tan bon punt el Govern va decretar l’estat d’alarma i va ordenar el confinament, a LOYIC ho vam viure de manera estructurada i tranquil·la. No ho qualificaria en absolut com una mala experiència. La realitat és que ens hi havíem anticipat i estàvem preparats..
P. Com ho van fer? Quina va ser la clau per fer una transició ràpida i tranquil·la a la nova situació?
R. L’eficiència i la flexibilitat són dos factors integrats en totes les decisions que prenem a LOYIC, i en aquest escenari van ser essencials. Una d’aquestes decisions va ser proporcionar ordinadors portàtils a tota la plantilla, incloses les persones dels departaments administratius, les quals, a priori, no necessiten mobilitat. I una altra acció fonamental va ser organitzar una prova d’estrès dels nostres sistemes el dimecres 11 de març [l’estat d’alarma es va decretar el 14 de març], amb tots els equips treballant ja en remot. Va ser un assaig general més que oportú davant dels problemes que encara havien d’arribar. D’altra banda, treballar sense paper fa que els nostres processos no depenguin de documents físics, i això facilita les coses.
P. Amb tot l’equip, més de 80 persones, treballant des de casa, es va poder garantir el cent per cent dels serveis?
R. Com a Office Manager, els meus “clients” són els meus companys dels equips d’operacions, i sí, vam poder garantir un servei adequat a les noves necessitats.
P. Com s’està preparant el retorn a la “nova normalitat”? Com serà aquesta “nova normalitat” a les oficines de LOYIC?
R. Des de l’inici de l’estat d’alarma ja vam començar a preparar la tornada a les oficines, adaptant el nostre pla de desconfinament a les lleis i a les normes sanitàries. Un cop obtinguda la validació del nostre servei de prevenció, hem reorganitzat els espais de treball, hem extremat la neteja, ens hem provist d’EPI i hem definit nous usos i costums. La tornada a les oficines va començar el 8 de juny passat de manera gradual, en petits grups que es van incorporant cada setmana. D’aquesta manera és més fàcil anar adquirint els nous hàbits de seguretat sanitària.
P. Quin és el gran aprenentatge que traieu d’aquesta experiència?
R. Hem superat amb èxit el primer examen sorpresa de la digitalització. Ara hem de seguir implementant eines i processos que potenciïn encara més les nostres facultats per pivotar de manera eficient situacions complicades com la que hem viscut.