Entrevista a Javier Alonso, CEO de LOYIC juntament amb David García Morelli.
-
Javier Alonso sosté que LOYIC són, sobretot, les persones que formen l’empresa: “Per això hem de cuidar-les i facilitar-los tot el que estigui al nostre abast perquè puguin desenvolupar-se professionalment i personalment”
LOYIC sorgeix de la unió de REM Solutions i 3AFyC, dues companyies que ja sobresortien per separat i que van decidir aliar-se per convertir-se en la consultora líder implantant solucions SAP per a la gestió d’actius immobiliaris (SAP RE-FX).
Quan mira enrere, en Javier destaca una lliçó per sobre de totes les que ha après durant els darrers vint anys: “Amb voluntat, treball i constància, i amb l’obstinació de fer les coses ben fetes, tard o d’hora el mercat et reconeix”. I, si mira al futur, el CEO de LOYIC es veu al capdavant d’una empresa “dinàmica, flexible, amb un entorn de treball agradable, moderna, internacional i que fomenti el treball col·laboratiu i la creativitat dels seus treballadors. Amb una gran vocació de servei i alineada amb els objectius dels clients”.
La millor garantia que els seus desitjos es compliran és que tant ell com l’altre CEO de LOYIC, David García Morelli, mantenen intacta la il·lusió del primer dia. “Després de tants anys, la nostra professió ens segueix apassionant”, afirma.
PREGUNTA. Liderava REM Solutions, un projecte d’èxit en la implantació de SAP RE, amb un creixement espectacular i una important cartera de clients. Què el va animar a unir forces amb David García Morelli, de 3AFyC? Per què sorgeix LOYIC?
RESPOSTA. Tot i que 3AFyC i REM Solutions eren dues “marques comercials” diferents, en el fons ja eren una sola empresa. La filosofia subjacent en tots dos casos consistia en el fet que, prenent com a base el gran coneixement acumulat durant anys fent projectes de gestió d’actius i arrendaments en múltiples clients, es podien oferir les millors pràctiques en la realització de projectes d’implantació de SAP Real Estate com a mòdul base i en la resta de solucions que el complementen. Tant en David com jo compartíem la vocació pel servei al client, així com l’obsessió per la qualitat i per les coses ben fetes, de manera que no tenia cap sentit mantenir les dues marques comercials. El camí lògic consistia a plantejar la unió i la construcció d’una marca i una empresa més fortes que ajudessin a desenvolupar aquesta filosofia.
P. L’objectiu és convertir-se en la millor consultora SAP per a la gestió d’actius immobiliaris. Tenen clar el camí que seguiran per aconseguir-ho?
R. Espero que no soni pretensiós, però, tot i que encara queda molt camí per recórrer, crec que l’objectiu de ser la consultora que fa les millors implantacions de SAP per a la gestió d’actius immobiliaris ja s’ha assolit. Ara hem de marcar-nos fites més ambicioses. El nostre camí es basa en una organització plana i transversal que, d’una banda, intenta estar al dia en coneixement pel que fa a les solucions SAP i d’altres partners especialitzats en la gestió d’actius immobiliaris (per posar un exemple, hem estat presents en les darreres set International SAP Conferences for Real Estate Management, que se celebren anualment a diferents ciutats europees: Praga, Lisboa, Berlín, Budapest, etcètera), i, de l’altra, compartir i difondre el coneixement i les lliçons apreses per part de tota l’organització. Fomentem la formació contínua i constant, així com el desenvolupament de les persones que formen el nostre equip.
P. Ja fa gairebé dues dècades que lidera projectes. Si mira enrere, quina diria que ha estat la lliçó més important que ha après en tot aquest temps?
R. Ja fa més de divuit anys de les primeres implantacions que vam fer tots dos, pels volts de l’any 2001, i cal sumar-hi les que estem fent actualment. En l’àmbit personal diria que la lliçó més important que he après és que amb voluntat, treball i constància, i amb l’afany de fer les coses ben fetes, tard o d’hora el mercat et reconeix i valora allò que els teus serveis li poden aportar. Que LOYIC tingui el creixement i l’acceptació actuals és fruit de molta feina, inicialment de la que van fer els seus fundadors i, posteriorment, de tota la gent que s’ha unit a aquest projecte. Avui dia tinc més clar que mai que LOYIC són les persones que formen l’empresa, a les quals hem de cuidar i els hem de facilitar tot el que estigui al nostre abast perquè puguin desenvolupar-se professionalment i personalment.
P. Quin tipus d’empresa vol que sigui LOYIC?
R. Una empresa dinàmica, flexible, amb un entorn de treball agradable, moderna, internacional i que fomenti el treball col·laboratiu i la creativitat dels seus treballadors. Amb una gran vocació de servei i alineada amb els objectius dels nostres clients. I pel que fa als serveis que oferim, en un primer terme volem ser especialistes i dominar totes les solucions tecnològiques que puguin donar cobertura als processos de negoci en la gestió del Real Estate corporatiu, comercial i residencial.
P. Quin elogi és el que més li agrada sentir per part dels clients? Per què?
R. El millor elogi és que els clients segueixin confiant en nosaltres i que els agradi tenir-nos al seu costat. Això vol dir que pensen que els aportem valor.
P. Quines són les transformacions més significatives que experimenten les empreses després de la implantació, per part de LOYIC, de SAP RE-FX per a la gestió del patrimoni? En què els canvia la vida?
R. [Rialles] Canviar la vida no ho sé, això els ho hauria de preguntar a ells... Jo crec que el que els clients tenen garantit és que fem les implantacions des de la seguretat i la confiança que ens proporciona el fet de ser autèntics experts en el mòdul. I també que, després de tants anys, ens segueix apassionant allò que fem i seguim estant a l’última. Si estan acostumats a això amb altres implantacions, suposo que no els canviem la vida, però sí que almenys els aportem la tranquil·litat i la seguretat que estan en bones mans.
P. Tal com ja ha remarcat, a LOYIC es dona molta importància a les persones, al “factor humà”. Defensa que és un dels capitals més valuosos de l’organització; que si la persona està satisfeta, treballa millor, rendeix més, aporta idees i s’implica en el projecte. Però què fa a LOYIC per tenir cura d’aquest factor humà?
R. LOYIC té el valor que tenen les persones que formen l’empresa. Què fem per tenir-ne cura? Els facilitem tot el que estigui al nostre abast perquè puguin desenvolupar-se professionalment i personalment. Això implica tenir una relació directa amb totes elles, comprendre, per la nostra banda, que cadascú és diferent i que les seves circumstàncies també ho són. Mirem d’escoltar-les, d’entendre-les, de valorar la feina ben feta no basada en el presentisme sinó en la consecució de metes, i intentar veure les aptituds de cada persona per aconseguir col·locar-la en l’àrea en la qual pot aportar més coses i desenvolupar-se.
P. Quina virtut o virtuts destacaria de l’altre CEO de l’empresa, David García Morelli?
R. Si mirem al passat, en David va començar aquest projecte tot sol, i ara ja som 80 persones. S’han de tenir un munt de virtuts per haver aconseguit una cosa així. D’en David jo destacaria seva capacitat analítica, de síntesi, per saber centrar-se en els punts realment rellevants, i la seva atracció pel component tècnic i tecnològic de la nostra feina. Això fa que tingui una gran visió estratègica de cap on dirigir l’empresa. I, a més, m’hi complemento molt bé!